2段階認証等のセキュリティ強化対策
 Security enhancement measures such as 2-Step Verification

実施必須:本人確認用の連絡先登録と2段階認証設定
 Implementation required: registration of contact information for identity verification and 2-Step Verification

【Google Workspace】本人確認のための連絡先の登録方法.pdf
【GoogleWorkspace】2段階認証の設定方法.pdf

2段階認証とは?
 What is 2-Step Verification?

2段階認証の設定のために必要なもの
 What you need to set up 2-Step Verification

・PC, laptops, etc., used while setting up 2-Step Verification
Smartphones, mobile phones, land phones, etc., to receive the verification code ※Landline phones may not be available
 *The method for receiving the confirmation code is as follows.
          Google prompts, text message or call
          Google Authenticator
          Backup codes
 *When using "phone" or "SMS" authentication, allowing calls and SMS from overseas is necessary.

2段階認証の設定方法および設定後のログイン方法
 Set up 2-Step Verification and sign in after set up

2段階認証設定の確認方法
 How to check your 2-Step Verification settings

2段階認証が正常に設定されたかどうかは、ご自身で確認が可能です。確認方法は下記の通りです。
You can check by yourself if the 2-step verification has been successfully set up. The confirmation procedure is as follows


Googleのアプリ一覧のなかから「アカウント」>「セキュリティ」を選択し「Googleにログインする方法」内に表示されている
「2段階認証プロセス」が「YYYY/MM/DDより有効」と表示されていれば、正常に設定されています。

Select "Account" > "Security" from the list of Google applications, and if the "2-step verification process" shown in the "How you sign in to Google" section is "on,"
then you have successfully set up the process.

2段階認証に使用するスマートフォンや携帯電話が手元にない場合
 If you don't have a smartphone or mobile phone to use for 2-Step Verification

スマートフォンや携帯電話を機種変更する場合
 If you change a smartphone or mobile phone

2段階認証が未設定の場合
If you have not set up a 2-step verification

2段階認証設定に関する問い合わせ
 Inquiries about 2-Step Verification

下記に当てはまる場合等、2段階認証設定に関する問い合わせをしたい場合は、以下の専用フォームを使用してください。
If any of the following apply to you, or if you wish to inquire about setting up 2-step verification, please use the form below.


2段階認証設定時のエラーについて
 Error when setting up 2-Step Verification

2段階認証設定時に、以下のエラーが発生するとの問い合わせが複数件寄せられております。
同様のエラーが出ている方は、数日あけてから再度お試しください。
We have received several inquiries about the following error when setting up 2-step verification.
If you are experiencing the same error, please wait a few days and try again.